Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Mass online course in mathematics for school students: the problem of content organization

Proceeding
DOI: 10.21661/r-554385
Open Access
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Popov K.A. 1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
1172
Published in:
eLibrary.ru
1 Volgograd State Social Pedagogical University
For citation:
Popov K. A. (2021). Mass online course in mathematics for school students: the problem of content organization. Pedagogical experience: from theory to practice, 47-49. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-554385

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article summarizes the experience of forming the content of online courses in mathematics for school students. The main approaches to the organization and presentation of materials and tasks are studied.

References

  1. 1. Downes, S. The rise of MOOCs. Apr 23, 2012 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.downes.ca/post/57911
  2. 2. Костюк Ю.Л. Массовые открытые онлайн курсы – современная концепция в образовании и обучении / Ю.Л. Костюк [и др.] // Вестник Томского государственного университета. – 2014. – №1 (26). – С. 89–98.
  3. 3. Вьюшкина Е.Г. Массовые открытые онлайн-курсы: теория, история, перспективы использования / Изв. Сарат. ун-та. Нов. серия. Сер. Философия. Психология. Педагогика. – 2015. – Т. 15. – №2. – С. 78–83.
  4. 4. Klevetova, T.V., Komissarova, S.A., Popov, K.A. Online learning technologies as a modern direction of learning in communities / SHS Web Conf., Volume 98, 2021. The Third Annual International Symposium «Education and City: Education and Quality of Living in the City» (Education and City 2020). Article Number 05029. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20219805029
  5. 5. Онлайн-классы ВГСПУ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://e-class.miroznai.ru
  6. 6. ЕГЭ 2021. Математика. Профильный уровень. 50 вариантов. Типовые варианты экзаменационных заданий от разработчиков ЕГЭ / под ред. И. В. Ященко. – М.: Издательство «Экзамен», 2021. – 231 с.
  7. 7. ОГЭ 2021. Математика. 50 вариантов. Типовые варианты экзаменационных заданий от разработчиков ОГЭ / под ред. И. В. Ященко. – М.: Издательство «Экзамен», 2021. – 279 с.
  8. 8. Математика. Профильный уровень. Единый государственный экзамен. Готовимся к итоговой аттестации / под ред. И. В. Ященко; МЦНМО. – М.: Издательство «Интеллект-Центр», 2021. – 224 с.
  9. 9. Математика. Основной государственный экзамен. Готовимся к итоговой аттестации / под ред. И. В. Ященко; МЦНМО. – М.: Издательство «Интеллект-Центр», 2021. – 296 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.