Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Psikhologo-pedagogicheskaia tekhnologiia korrektsii agressivnogo povedeniia mladshego shkol'nika

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Author:
Rakovskaia I. I. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1175
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Tambov State University named after G.R. Derzhavin"
For citation:
Rakovskaia I. I. (2021). Psikhologo-pedagogicheskaia tekhnologiia korrektsii agressivnogo povedeniia mladshego shkol'nika. Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies, 148-149. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются причины и особенности агрессивного поведения младшего школьника. Проанализированы этапы технологии коррекции агрессивного поведения младшего школьника. Выделены основные направления работы по коррекции агрессивного поведения младшего школьника.

References

  1. 1. Ахмедбекова Р.Р. Сущность агрессии и причины ее проявления у младших школьников / Р.Р. Ахмедбекова // Начальная школа плюс до и после. – 2011. – №9. – С. 35–39.
  2. 2. Демко Е.В. Педагогическая профилактика и коррекция агрессивности детей 6–7 лет / Е.В. Демко, В.А. Петьков // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2013. – №2 (117). – С. 27–33.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.