Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Programma "Iunye finansisty" v formirovanii osnov finansovoi gramotnosti u starshikh doshkol'nikov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Authors:
Puzanova M. N. 1 , Semykina E. V. 1 , Mamatova S. I. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
536
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 52"
For citation:
Puzanova M. N., Semykina E. V., & Mamatova S. I. (2022). Programma "Iunye finansisty" v formirovanii osnov finansovoi gramotnosti u starshikh doshkol'nikov. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 145-146. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассмотрена актуальность проблемы обучения дошкольников финансовой грамотности. Авторами представлено содержание программы «Юные финансисты».

References

  1. 1. Киреева Л.Г. Играем в экономику: комплексные занятия, сюжетно-ролевые игры и дидактические игры. – Волгоград: Учитель, 2008. – 169 с.
  2. 2. Смоленцева А. А. Введение в мир экономики, или как мы играем в экономику: учебно-методическое пособие. – СПб.: Детство-Пресс, 2008. – 100 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.