Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Issledovanie koping-strategii preodoleniia konfliktov u podrostkov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Iusupova S. R. 1
Scientific adviser:
Anokhin A. M.2
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
594
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 8"
2 Sterlitamakskii filial FGBOU VO "Bashkirskii gosudarstvennyi universitet"
For citation:
Iusupova S. R. (2022). Issledovanie koping-strategii preodoleniia konfliktov u podrostkov. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 126-129. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье приводятся результаты исследования копинг-стратегий, а также стратегий и тактик поведения в конфликтной ситуации подростков, их описание. Автором представлены рекомендации педагогам и родителям по формированию копинг-стратегий преодоления конфликтов у подростков.

References

  1. 1. Казанская В.Г. Подросток. Трудности взросления / В.Г. Казанская. – СПб.: Питер, 2018. – 179 с.
  2. 2. Лазарус Р. Способы совладающего поведения / Р. Лазарус, С. Фолкман. – М.: Флинта, 2016. – 124 с.
  3. 3. Никольская И.М. Общие сведения о копинг-поведении / И.М. Никольская, Р.М. Грановская. – СПб.: Гардарики, 2016. – 187 с.
  4. 4. Сирота. Н.А. Копинг-поведение в подростковом возрасте / Н.А. Сирота, В.М. Ялтонский. – Бишкек: Прима, 2016. – 163 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.