Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osobennosti t'iutorskogo soprovozhdeniia detei s rasstroistvami autisticheskogo spektra v doshkol'nom obrazovatel'nom uchrezhdenii

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Chetverikova N. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
351
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 8"
For citation:
Chetverikova N. A. (2024). Osobennosti t'iutorskogo soprovozhdeniia detei s rasstroistvami autisticheskogo spektra v doshkol'nom obrazovatel'nom uchrezhdenii. A breakthrough in science: development strategies, 106-108. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Расстройства аутистического спектра (РАС) относятся к категории нарушений, затрудняющих процесс обучения детей, который без тьюторского сопровождения зачастую бывает малорезультативным.

References

  1. 1. Никольская О.С. Аутичный ребенок. Пути помощи / О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг. – 10-е изд. – М.: Теревинф, 2016. – 288 с.
  2. 2. Морозов С.А. Детский аутизм и основы его коррекции / С.А. Морозов. – М.: СигналЪ, 2002.
  3. 3. Самарцева Е.Г. Специфика тьюторского сопровождения в дошкольных образовательных организациях: учебное пособие / Е.Г. Самарцева. – Орёл: Изд-во ОГУ, 2016. – 44 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.