The influence of digital branding on the competitiveness of a company in modern conditions
Theses of Report
DOI: 10.21661/r-562661
Open Access
- Published in:
- International extramural online conference «Scientific dialogue: economics and management»
- Authors:
- Kamenskaia O. 1 , Starinova I. 1 , Sligun A. 1
- Scientific adviser:
- Tabachnikova A. A.1
- Work direction:
- Менеджмент
- Rating:
- Article accesses:
- 217
1 FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration”
- APA
For citation:
Kamenskaia O., Starinova I., & Sligun A. (Jan 1, 1900). The influence of digital branding on the competitiveness of a company in modern conditions. Scientific dialogue: economics and management. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-562661
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-562661
Abstract
In today's world, creating a successful business requires not only quality goods or services, but also a unique company image. The key element of marketing strategy – branding – is used to create it. Digital branding is becoming increasingly important in the use of digital communication channels to strengthen the brand, it is aimed at creating a positive impression of the brand in the online space, attracting the audience and increasing recognition.
This article analyzes information sources on the topic under study and uses the example of the Golden Apple company to consider the tools and ways to achieve the goal with the help of digital branding: it highlights cases of interaction with other companies to implement and upgrade various digital components, and presents the financial results of the organization in recent years, indicating the successful functioning of the applied branding tools and, as a consequence, the competitiveness of the company.
Keywords
References
- 1. Каленская Н.В. Брендинг: учебное пособие / Н.В. Каленская, Н.Г. Антонченко. – Казань: Абзац, 2019. – С. 11 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrD7 (дата обращения: 01.05.2024).
- 2. Макашев М.О. Бренд-менеджмент: учебное пособие / М.О. Макашев. – СПб.: Питер, 2018. – 224 с.
- 3. Антипов К.В. Основы рекламы: учебник / К.В. Антипов. – 4-е изд., стер. – М.: Дашков и К, 2020. – EDN MLGBNB
- 4. Шарков Ф.И. Интегрированные коммуникации: реклама, паблик рилейшнз, брендинг / Ф.И. Шарков. – М.: Дашков и К, 2020. – 324 с. EDN GIPAED
- 5. Акулич М.В. Интернет-маркетинг: учебник / М.В. Акулич. – М.: Дашков и К, 2020. – 352 с. – EDN OACEHP
- 6. Окунь Ю. Брендинг и коммуникация с потребителем на примере компаний Apple, Золотое Яблоко, Яндекс / Ю. Окунь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrQv (дата обращения: 01.05.2024).
- 7. Digital-стратегия бренда [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrV8 (дата обращения: 01.05.2024).
- 8. 8 важных элементов брендинга [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrXe (дата обращения: 01.05.2024).
- 9. Branding Trends 2020 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrZ9 (дата обращения: 01.05.2024).
- 10. 10 Key Branding Trends in 2022 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.nopio.com/blog/branding-trends/ (дата обращения: 01.05.2024).
- 11. Магазин как инстаграм-блог. Золотое яблоко [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://ony.ru/work/goldapple (дата обращения: 01.05.2024).
- 12. Кейс. Золотое яблоко [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://addreality.com/projects/gold-apple (дата обращения: 01.05.2024).
- 13. Что такое геймификация? [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.gamification-now.ru/wtf (дата обращения: 01.05.2024).
- 14. Кейсы. Осмысленная геймификация [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrfZ (дата обращения: 01.05.2024).
- 15. Кейс.Золотое Яблоко «FOR ME by gold apple!" [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrgx (дата обращения: 01.05.2024).
- 16. Кейс. Золотое Яблоко «Большой новогодний розыгрыш» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrjN (дата обращения: 01.05.2024).
- 17. Кейс. Золотое Яблоко совершенствует клиентский опыт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CPrjv (дата обращения: 01.05.2024).
Comments(0)