Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie melkoi motoriki u detei 4-5 let v domashnikh usloviiakh

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies»
Authors:
Peskova N. S. 1 , Asovik E. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
167
Published in:
eLibrary.ru
1 MDOU D/S 32
For citation:
Peskova N. S., & Asovik E. V. (2024). Razvitie melkoi motoriki u detei 4-5 let v domashnikh usloviiakh. Issues of Science and Education: New Approaches and Current Studies, 147-148. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье акцентируется внимание на развитие мелкой моторики рук у детей, так как он играет важную роль в становлении различных когнитивных навыков, таких как память, внимание и речь. Авторами отмечено, что одним из эффективных способов стимулирования моторики рук являются специализированные игры.

References

  1. 1. Бильчугов Л.Ф. Развитие мелкой моторики рук у детей в ДОО / Л.Ф. Бильчугов. – СПб.: Питер, 2014. – 125 с.
  2. 2. Выготский Л.С. Избранные психологические исследования / Л.С. Выготский. – М.: Логос, 2011. – 314 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.