Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Peculiarities of conducting an advertising campaign of a commercial bank

Research Article
DOI: 10.21661/r-79673
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Platonov K. A. 1
Scientific adviser:
Glinskaya I. Yu.1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
6233
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE «Peoples’ Friendship University of Russia»
For citation:
Platonov K. A. (2016). Peculiarities of conducting an advertising campaign of a commercial bank. Interactive science, 139-143. https://doi.org/10.21661/r-79673

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 2964

Abstract

The article outlines special characteristics of banking advertising. It describes the main types of banking advertising as well as the main types of banking products and services. What is more, the authors discovered the peculiarities of advertising budgeting of a commercial bank, analyzes different methods of determining the advertising budget and controlling the work of an advertising department of a commercial bank.

References

  1. 1. Банковское дело / Под ред. Г.Н. Белоглазовой, Л.П. Кроливецкой. – СПб: Питер, 2008. – 240 с.
  2. 2. Бочаров М.П. Записки профессора // Публикации, выступления, интервью. – Дело, 2009 – С. 35–216.
  3. 3. Основы рекламы: Учебник / Ю.С. Вернадская [и др.] / Под ред. Л.М. Дмитриевой. – М: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. – 274 с.
  4. 4. Сас В. Разработка и виды банковских продуктов // Банк-инфо.рф: Информ. агентство [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://банк-инфо.рф/bank-teoriya/published/bankovskie-produkty.html (дата обращения: 10.11.12).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.