List of publications on a keyword: «шкала оценки»


Педагогика

Publication date: 30.04.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Mariia M. Bernshtein , candidate of economic sciences
Institute of Business Studies of FSBEI HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration” , Москва г

«Eliminating Sociocultural Barriers in an International Students’ Group»

Download an article

The article looks into the problem of preventing the difficulties connected with sociocultural barrier in the international groups of students of MSc. Program as the most significant barrier that hinders the process of studies. The factors that create such barriers have been analyzed. The author comes to the conclusion that preventive measures such as information about the roots of the barrier, open discussion of the ways of eliminating it at the initial stage of studies can give effective results. Some practical advice on how to make the process of studies efficient and create a comfortable working environment in the classroom is given.

Филология и лингвистика (русская литература, фольклористика, журналистика, языкознание, прикладная лингвистика и др)

Publication date: 19.05.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Irina Y. Vostrikova , candidate of philological sciences
FSBEI of HE "Voronezh State University" , Воронежская обл

«Национальная специфика ЛСП «Трудовая деятельность» в русском и английском языках в рамках параметрического метода»

Download an article

В статье представлены результаты исследования, проведенного в рамках сопоставительно-параметрического метода для более объективной оценки проявления национальной специфики ЛСП «Трудовая деятельность» в русском и английском языках. При сравнении лексико-семантических полей национальная специфика наиболее ярко выявлена в рамках восьми формализованных параметров/индексов. Сопоставление показало существенные и заметные национально-специфические различия. В целом национальную специфику исследуемых полей можно охарактеризовать как ярко выраженную.