Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Comparative analysis of realizing inclusive education experience within Russia and without

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111497
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Repina N. I. 1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
4634
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil State Institute of Sociology and Pedagogical Studies (branch) of FSAEI of HPE "Russian State Pedagogical University"
For citation:
Repina N. I. (2016). Comparative analysis of realizing inclusive education experience within Russia and without. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 67-68. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111497

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

На основе исследований в области компаративистики в статье представлен анализ развития инклюзивного образования в России и ряде зарубежных стран (Англии, США, Швеции). Особое внимание уделено научно-методическому и организационному аспекту его обеспечения. Сделан акцент на анализе современных подходов как научно-методологической основы инклюзивного образования.

References

  1. 1. Кожевникова О.С. Анализ образования детей с ОВЗ в России / О.С. Кожевникова
  2. 2. Суворова С.Ф. Коррекционная школа – проблема детей, или всего общества? / С.Ф. Суворова // Директор школы. – 2014. – №5.
  3. 3. Шевелева Д.Е. Особенности организации инклюзивного образования в России и за рубежом. Проблемы современного образования / Д.Е. Шевелева. – 2014. – №5. – С. 117.
  4. 4. Every Child [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.everychildmatters.gov.uk/ete/agencies/specialschool/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.