Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Encouraging and developing preschooler's motivation for reading children's literature

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111576
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Latenko D. S. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
3346
Published in:
eLibrary.ru
1
For citation:
Latenko D. S. (2016). Encouraging and developing preschooler's motivation for reading children's literature. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 20-22. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111576

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье проанализирована роль детской художественной литературы в формировании личности ребенка, а также рассмотрены способы привлечения ребенка к чтению. Автором представлены положительные и отрицательные стороны влияния современных технологий и художественной литературы. Предпринята попытка разработки рекомендаций для родителей и воспитателей.

References

  1. 1. Микляева Н.В. Сказкотерапия в ДОУ и семье / Н.В. Микляева, С.Н. Толстикова, Н.П. Целикина. – М.: Сфера, 2010. – 11 с.
  2. 2. Нравственное воспитание младших школьников в процессе воспитания / Под ред. И.А. Каирова, О.С. Богдановой. – М.: Педагогика, 1979. – 84 с.
  3. 3. Смирнова Е.О. Дошкольник в современном мире / Е.О. Смирнова, Т.В. Лаврентьева. – М.: Дрофа, 2008. – 254 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.