Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Роль физической культуры в формировании здорового образа жизни у студентов

Proceeding
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Khadieva R. T. 1 , Mironova E. D. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
14502
Published in:
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 FSBEI of HE «Chelyabinsk State University»
For citation:
Khadieva R. T., & Mironova E. D. (2016). Роль физической культуры в формировании здорового образа жизни у студентов. Education and science in the modern context, 175-178. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by

Abstract

The article raises the question of the role of sport and physical culture in the process of formation of healthy lifestyle among students and discusses the relevance of the issue, its importance, basic goals and objectives to encourage youth to exercise for maintaining and improving health.

References

  1. 1. Физическая культура студента: Учебник / Под ред. В.И. Ильинича. – М., 1999.
  2. 2. Виноградов П.А. Основы физической культуры и здорового образа жизни / П.А. Виноградов, А.П. Душанин, В.И. Жолдак. – М.: Советский спорт, 1996.
  3. 3. Большой энциклопедический словарь. – М., 1999. – С. 1048.
  4. 4. Краснов И.С. Пути формирования здорового образа жизни студентов // Вопросы физического воспитания студентов. XXVIII. – СПб.: Изд-во СПбГУ, 2003.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.