Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Sand therapy as a psychological and pedagogical assistance of pupils with intellectual incapacity

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111777
Open Access
VI International applied research conference «Innovative technologies in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VI International applied research conference «Innovative technologies in science and education»
Author:
Kurdyukova O. G. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
2275
Published in:
eLibrary.ru
1 SBEI School №108
For citation:
Kurdyukova O. G. (2016). Sand therapy as a psychological and pedagogical assistance of pupils with intellectual incapacity. Innovative technologies in science and education, 256-259. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111777

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье поднимается вопрос целесообразности использования метода песочной терапии в системе психолого-педагогического сопровождения учащихся с интеллектуальной недостаточностью. Показано, что песочная терапия может использоваться не только как игровой момент в классно-урочной системе специального (коррекционного) образования детей с особенностями в развитии, но и как консультативная методика песочной терапии.

References

  1. 1. Зинкевич-Евстигнеева Т. Игра с песком: Практикум по песочной терапии. – СПб., 2015.
  2. 2. Зинкевич-Евстигнеева Т. Чудеса на песке: Практикум по песочной терапии / Т. Зинкевич-Евстигнеева, Т.М. Грабенко. – 2010.
  3. 3. Сакович Н.А. Технология игры в песок. Игры на мосту. – СПб., 2008.
  4. 4. Дора Калфф. Sandplay. – 1980.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.