Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Media economically oriented tecnologies in mass media activity

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-112426
Open Access
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Author:
Kasperovich-Rynkevich O. N. 1
Work direction:
Социология
Rating:
Article accesses:
3027
1 Belorussian State University
For citation:
Kasperovich-Rynkevich O. N. (Jan 1, 1900). Media economically oriented tecnologies in mass media activity. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112426

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article explores cost-effective mass media technologies. The experience of the use of paid access to the media content of Belarus was studied, the author also made the forecast on its future functioning. The paper provides global media industry trends and focuses on the use of messagers to promote content and increase the target audience of mass media. The research used the methods of content analysis and a written survey. During the study the author revealed that the media economically oriented technologies help to make a profit through distribution of content and formation of a loyal mass media audience.

References

  1. 1. Вартанова Е.Л. Медиаэкономика зарубежных стран: Учебное пособие / Е.Л. Вартанова. – М.: Аспект Пресс, 2003 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://evartist.narod.ru/text11/42.htm
  2. 2. Градюшко А.А. Современный медиахолдинг в интернет-пространстве / А.А. Градюшко // Национальные медиахолдинги в контексте реализации государственной информационной политики: Материалы науч.-практ. конф. / Под общ. ред. канд. филол. наук, доц. С.В. Дубовика. – Минск: Изд. центр БГУ, 2014. – С. 42–53.
  3. 3. Корнев М. Мессенджеры: свободная практика / М. Корнев // Журналист (Россия). – 2016. – №2. – С. 48–51.
  4. 4. Пуля В. Десять трендов новых медиа / В. Пуля, М. Корнев // Журналист (Россия). – 2016. – №1. – С. 58–61.
  5. 5. Садовничий В.А. Моделирование и прогнозирование мировой динамики / В.А. Садовничий, А.А. Акаев, А.В. Коротаев, С.Ю. Малков / Научный совет по Программе фунд. исслед. Президиума Российской академии наук «Экономика и социология знания». – М.: ИСПИ РАН, 2012. – 359 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.