Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Features of a tourist web review language design

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112544
Open Access
VII International Research and Practice Conference «Innovative technologies in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VII International Research and Practice Conference «Innovative technologies in science and education»
Author:
Anikina T. V. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
3098
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil State Institute of Sociology and Pedagogical Studies (branch) of FSAEI of HPE "Russian State Pedagogical University"
For citation:
Anikina T. V. (2016). Features of a tourist web review language design. Innovative technologies in science and education, 217-220. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112544

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article discusses a "tourist discourse" concept and its own genre - tourist online review. The author analyzes the features of online reviews registration on the lexical, morphological and syntactic levels.

References

  1. 1. Говорунова Л.Ю. Речевой жанр «интернет – отзыв туриста» в русской и итальянской лингвокультурах: Дис. … канд. филол. наук; ФГБОУ ВПО «ВГСПУ». – Волгоград, 2014. – 221 с.
  2. 2. Индакова А.Н. Речевой жанр отзыва о турпоездке (на материале интернет-текстов) / А. Н. Индакова // Молодёжь и наука: Сборник материалов VII Всероссийской научно-технической конференции студентов, аспирантов и молодых учёных, посвященной 50-летию первого полета человека в космос. – Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, 2011 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://conf.sfu-kras.ru/sites/mn2011/section15.html
  3. 3. Сакаева Л.Р. Филологические науки. Вопросы теории и практики / Сакаева Л.Р., Базарова Л.В. – Тамбов: Грамота, 2014. – №6. – Ч. 1. – С. 159–161.
  4. 4. Тюленева Н. А. Лингвокогнитивные стратегии позиционирования и продвижения туристических услуг в российской и англо-американской рекламе. – Екатеринбург, 2008. – 23 с.
  5. 5. Филатова Н.В. Туристический дискурс в ряду смежных дискурсов: гибридизация или полифония? // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Лингвистика». – 2012. – №3. – С. 41–46.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.