Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Foresight technology in high school students education

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112643
Open Access
VII International Research and Practice Conference «Innovative technologies in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VII International Research and Practice Conference «Innovative technologies in science and education»
Author:
Savina N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4244
Published in:
eLibrary.ru
1 Omsk State Pedagogical University
For citation:
Savina N. V. (2016). Foresight technology in high school students education. Innovative technologies in science and education, 79-81. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112643

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The present paper describes the possibilities of foresight tecnology use as a humanitarian educational technology in high schools.

References

  1. 1. Кожаринов М.Ю. Форсайт-технологии / М.Ю. Кожаринов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.soling.su/2012/03/02/форсайт-технологии
  2. 2. Савина Н.В. Технологии обучения в системе развития лидерской компетенции студентов вуза: Материалы Международной конференции «European Applied Sciences: modern approaches in scientific research» (Штутгард, Германия, 17–19 декабря 2012 г.). – С. 234–236.
  3. 3. Третьяк В.П. Форсайт-технология предвидения: Учебно-методический комплекс / В.П. Третьяк [и др.]. – М.: МГУТУ им. К.Г. Разумовского, 2012. – 46 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.