Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Health saving concept within the scope of education system

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113069
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Stepanova I.N. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
2395
Published in:
eLibrary.ru
1 Surgut State University
For citation:
Stepanova I. N. (2016). Health saving concept within the scope of education system. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 40-42. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113069

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Even B.G. Ananiev noted negative effects of intellectual overload on the overall development [4]. Despite the passage of time, this issue has not lost its relevance. In today's world there is a tendency to complicate the educational process of the program, the intensification of training. This encourages specialists in various fields to seek an answer to the main question - how to optimize the load, keeping the personal integrity of the child? More often increasing workload substitutes the mental one causing irreparable harm to the child's personality.

References

  1. 1. Дубровинская Н.В. Психофизиология ребенка / Н.В. Дубровинская, Д.А. Фарбер, М.М. Безруких. – М., 2000.
  2. 2. Концепция здоровьесберегающей технологии в образовании и основные организационно-методические подходы ее реализации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://logopedy.ru/portal/logoped-literature/logoped-article/79-logoped-konseption.html
  3. 3. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. – 2-е изд. – М., 1977.
  4. 4. Селезнева О.А. Интеллектуально-креативные механизмы психической нагрузки в учебной деятельности [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psihologia.biz/psihologiya
  5. 5. Яковлев Б.П. Психическая нагрузка в современном образовательном процессе / Б.П. Яковлев, О.Г. Литовченко // Психологическая наука и образование. – 2007. – №4. – С. 72–80.
  6. 6. Яковлев Б.П. Психическая нагрузка в спорте: теоретические и практические аспекты / Б.П. Яковлев. – Великие Луки, 2002.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.