Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

A model of educational activity methodical support and the implementation of Federal State Educational Standard of general education

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113158
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Authors:
Trushnikov D. U. 1 , Dolgikh I.M. 2
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
14372
Published in:
eLibrary.ru
1 FAEI TD "Physical and Mathematical School"
2 MBI "Information and methodology centre for education development" of Purovsky region
For citation:
Trushnikov D. Y., & Dolgikh I. M. (2016). A model of educational activity methodical support and the implementation of Federal State Educational Standard of general education. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 22-36. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113158

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article provides a model of methodological support of educational activities, which is implemented in the activities of the municipal treasury office "Information and Methodological Center for the Development of Education" (IMCDE) of Purovsky district. The authors generalize the experience of IMCDE and model the possible development of institution points from the position of the current state of education system in the Russian Federation.

References

  1. 1. Аристова Е.В. Модель методического сопровождения учителя математики в процессе перехода на ФГОС / Е.В. Аристова, Ю.И. Баева [и др.] [Электронный ресурс]. – kronnmc.ru/file.php?id=3001
  2. 2. Боженкова Л.И. Содержание планируемых результатов освоения основной образовательной программы по математике // Актуальные проблемы преподавания математики в школе и педвузе. – М., 2015. – С. 29–35.
  3. 3. Игнатьева Г.А. Образовательная программа основного общего образования – вектор развития субъектности подростка: Учебно-методическое пособие / Г.А. Игнатьева, О.В. Тулупова, М.Н. Крайникова. – Н. Новгород, 2015.
  4. 4. Кузнецова Н.В. Образовательные результаты как инструмент проектирования основной профессиональной образовательной программы подготовки педагогов // Гуманитарные науки и образование. – 2015. – №3 (23). – С. 99–103.
  5. 5. Методическое сопровождение введения федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (на примере МБОУ «СОШ №2» г. Сосногорска) Зверева Ирина Геннадиевна [Электронный ресурс]/ – Режим доступа: https://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjAzsGB8ODOAhWpd5oKHTe2D8YQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fkriro.ru%2Fupload%2Fdocs%2FProekti%2FModernizacia%2520obshego%2520obrazovania%2FFGOS_NO_OOO%2Fiz_opita_rukovoditelya%2F1–742_MetodSoprFGOS.doc&usg=AFQjCNE7VtJrJS8QDX31VwnrKR-jixG67g&sig2=rwfVuIjY4tNJ9zxVr5aAPQ&bvm=bv.131286987,d.bGs
  6. 6. Ожиганова Н.И. Технология оценивания достижения планируемых результатов освоения основной образовательной программы начального общего образования обучающихся в условиях реализации ФГОС // Научная дискуссия: вопросы педагогики и психологии. – 2016. – №4–2 (49). – С. 86–90.
  7. 7. Прокошева О.В. Апробация технологии и инструментария оценки предметных и метапредметных результатов освоения учащимися лицея основной образовательной программы начального общего образования // Образование в Кировской области. – 2015. – №3 (35). – С. 17–20.
  8. 8. Робский В.В. Рай межпредметной гармонии // Директор школы. – 2016. – №1 (204). – С. 51–56.
  9. 9. Сабинина Н.Н. Научно-методическое сопровождение педагогов в условиях инновационной деятельности [Электронный ресурс] Н.Н. Сабинина / http://www.ibl.ru/konf/151211/nauchno-metodicheskoe-soprovozhdenie-pedagogov.html
  10. 10. Севостьянова Е.Р. Научно-методическое сопровождение деятельности учителя [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/587752/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.