Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Didactic game in sensory education of preschool children

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113170
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Author:
Igumnova E.O. 1
Work direction:
Содержание образования и развитие детей дошкольного возраста
Rating:
Article accesses:
4671
Published in:
eLibrary.ru
1 MAPEI "CSD №378"
For citation:
Igumnova E. O. (2016). Didactic game in sensory education of preschool children. Preschool education: experience, questions and future development, 38-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113170

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article deals with the problem of sensory education, which occupies a central place in pre-school pedagogy. Particular importance for different forms of arbitrary behavior development among children has a didactic game. It develops voluntary attention and memory, develops subordination motives and targeted action. Didactic game is a valuable means of sensory activity of children, through which children readily learn to compare, classify, clarify their knowledge. Work on designated problem shows that the didactic game is the basis of world perception for younger preschoolers.

References

  1. 1. Белкина В.Л. Психология раннего и дошкольного детства. – М.: Академический проект: Гаудеамус, 2005.
  2. 2. Вайнерман С.М. Сенсомоторное развитие дошкольников / С.М. Вайнерман, Ю.Р. Силкин [и др.]. – М.: Владос, 2001.
  3. 3. Венгер Л.А. Дидактические игры и упражнения по сенсомоторному воспитанию дошкольников. – М.: Просвещение, 2008.
  4. 4. Веракса Н.Е. От рождения до школы. Основная общеобразовательная программа дошкольного образования / Н.Е. Веракса, Т.С. Комарова, М.А. Васильева. – М.: Мозаика-Синтез, 2011.
  5. 5. Запорожец А.В. Сенсорное воспитание дошкольников / А.В. Запорожец, А.П. Усова. – М.: Академия педагогических наук, 2003.
  6. 6. Козлов С.А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие ля студентов сред. пед. учебн. заведений / С.А. Козлова, Т.А. Куликова. – 3-е изд., исправ. и доп. – М.: Академия, 2001.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.