Building a culture of life safety at students of educational institutions of comprehensive education in the process of teaching the subject "Basics of Life Safety"
Proceeding
DOI: 10.21661/r-113238
Open Access


- Published in:
- VII International Research-to-practice Conference «Educational environment today: development strategy»
- Authors:
- Repin Yu.V. 1 , Melnikova N.F. 1
- Work direction:
- Актуальные направления преподавания в современной школе
- Rating:
- Article accesses:
- 5362
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Ural State Pedagogical University"
- APA
For citation:
Repin Y. V., & Melnikova N. F. (2016). Building a culture of life safety at students of educational institutions of comprehensive education in the process of teaching the subject "Basics of Life Safety". Educational environment today: development strategy, 69-78. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113238
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-113238
Abstract
This article is devoted to teaching methods of safe behaviour in hazardous situations of natural, technogenic, social and criminal nature.
References
- 1. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования.
- 2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования.
- 3. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего общего образования.
- 4. Материалы общественной экспертизы нормативных документов в области образования.
- 5. Мельникова Н.Ф. Теория и методика обучения безопасности жизнедеятельности: Учебное пособие; Урал. гос. пед. ун-т. – Екатеринбург, 2011. – 140 с.
- 6. Образовательная концепция предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» образовательных организаций общего образования Свердловской области (Разработчики Репин Ю.В., Ширшов В.Д., Гафнер В.В.); Факультет БЖ УрГПУ. – 2014.
- 7. Репин Ю.В. Безопасность и защита человека в чрезвычайных ситуациях: Учеб. пособие для студентов пед. вузов. – М.: Дрофа, 2007. – 191 с.
- 8. Репин Ю.В. ОБЖ – фундамент качественного образования // Педагогическое образование в России. – 2012. – №1. – С. 119–127.
Comments(0)