Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Development of speech activity of children using ICT

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113245
Open Access
VII International Research-to-practice Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
VII International Research-to-practice Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Ivashenko L. G. 1 , Rezaeva Yu.V. 1 , Tarasova Yu.V. 1
Work direction:
Современные педагогические технологии
Rating:
Article accesses:
6002
Published in:
eLibrary.ru
1 MBI "K/g №49 "Veselye notki"
For citation:
Ivashenko L. G., Rezaeva Y. A., & Tarasova Y. V. (2016). Development of speech activity of children using ICT. Educational environment today: development strategy, 34-36. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113245

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The possibility of the use of ICT in the educational process is considered in the article. The article shows the necessity of the use of information and communication technologies in the implementation in the conditions of the federal state educational standards of new generation. According to the authors, the use of ICT in communication activities helps to improve the efficiency of work on the development of speech, to optimize the educational process, to individualize the education of children with speech underdevelopment, and also forms the success of children, increases motivation, significantly reduces the time for material absorption.

References

  1. 1. Легачева Е.Н. Развитие речи детей старшего дошкольного возраста посредством использования ИКТ технологий / Е.Н. Легачева, О.Д. Кочелакова // Молодой ученый. – 2016. – №7. – С. 666–669.
  2. 2. Ушакова О.С. Теория и практика развития речи дошкольника. – М.: ТЦ Сфера, 2008.
  3. 3. Васильева В.С. Дидактические возможности информационных технологий в процессе логопедической работы по коррекции речевых нарушений у старших дошкольников // Категория «социального» в современной педагогике и психологии: Материалы 2-й научно-практич. конф. – Ульяновск, 2014. – С. 24–29.
  4. 4. Павлова Н.А. Информационно-коммуникационные технологии в работе с дошкольниками // Педагогический поиск: творчество, мастерство, качество: Материалы Всерос. научно-практ. конф. – Томск: ТОИПКРО, 2015. – Т. 2. – С. 80–84.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.