Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The essence of the franchise assets

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113251
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Patrusheva A.V. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
2532
Published in:
eLibrary.ru
1 "Systema" LLC
For citation:
Patrusheva A. V. (2016). The essence of the franchise assets. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 155-159. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113251

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article substantiates the need to identify the nature of franchised assets, study of their composition and the analysis of the peculiarities of their formation and functioning, as well as their evaluation. Concepts of assets, contributed by a franchisee and franchisor in the development of the franchise network are given. The composition of the intellectual capital contributed by members of the franchise network in its formation and development is investigated. The concept of franchising network assets is inputed and the mechanism of their formation is described, as well as the impact on the value of the business participants of a franchise partnership. It is shown that out of a franchise network the assets invested by a franchisee in business development by themselves do not have the same value as in its composition.

References

  1. 1. Василенко И.В. Роль нематериальных активов в корпоративном управлении торговым предприятием: рыночный и сетевой аспекты / И.В. Василенко, С.И. Копылов, Н.А. Кустова // Бизнес. Образование. Право. Вестник Волгоградского института бизнеса. – 2013. – №4 (25). – С. 263–266.
  2. 2. Каплан Р. Стратегические карты. Трансформация нематериальных активов в реальные результаты / Р. Каплан, Д. Нортон; пер. с англ. – М.: Олимп-Бизнес, 2005. – 493 с.
  3. 3. Кирьянов И.В. Количественная оценка трансакционных издержек организации. Общий методический подход // Вестник НГУЭУ. – 2015. – №1. – С. 78–101.
  4. 4. Котляров И.Д. Внутренняя и внешняя среда фирмы: уточнение понятий // Известия высших учебных заведений. Серия: Экономика, финансы и управление производством. – 2012. – №1. – С. 56–61.
  5. 5. Котляров И.Д. Иерархия, рынок, гибрид: попытка разграничения // Управление экономикой: методы, модели, технологии: четырнадцатая международная научная конференция: сборник научных трудов. Том I / Уфимский государственный авиационный технический университет. – Уфа: УГАТУ. – 2014. – С. 166–167.
  6. 6. Котляров И.Д. Современные формы аутсорсинга управления брэндом и сбытом // Практический маркетинг. – 2010. – №8. – С. 12–16.
  7. 7. Наркевич Е.Г. Критерии отбора франчайзи // В мире научных открытий. – 2013. – №4. – С. 48–65.
  8. 8. Наркевич Е.Г. Франчайзинг как форма кооперации: попытка анализа // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Экономика и право. – 2012. – №4. – С. 22–25.
  9. 9. Пахомов В.И. Управление сетевыми предприятиями (на примере франчайзинговых сетей) / В.И. Пахомов, В.А. Плотников, Д.Ю. Усов. – СПб.: ООО «Р-Копи», 2014. – 176 с.
  10. 10. Смирнов А.Б. Инвестирование капитала в бизнес-процессы розничного торгового предприятия // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Экономика и право. – 2013. – №12. – С. 42–44.
  11. 11. Тимофеева Е.Г. Экономическое и организационное содержание франчайзинга // Петербургский экономический журнал. – 2015. – №4. – С. 145–153.
  12. 12. Тимофеева Е.Г. Неформальный компонент внутренней институциональной среды франчайзинговой сети / Е.Г. Тимофеева, В.С. Липатников // Научный журнал НИУ ИТМО. Серия: Экономика и экологический менеджмент. – 2014. – №2. – С. 543–548.
  13. 13. Чулков Д.Н. Виды шаблонов бизнес-процессов: уточненная классификация и рекомендации по применению // Экономика и менеджмент систем управления. – 2015. – Т. 17. – №3.2. – С. 283–291.
  14. 14. Edvinsson L. Corporate Longitude: Navigating the Knowledge Economy. – BookHouse Publishing, 2002.
  15. 15. Menard Claude. The Economics of Hybrid Organizations // Journal of Institutional and Theoretical Economics, 2004. – V. 160. – P. 345–376.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.