Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Multimedia equipment application in chemistry and biology lessons and outside school hours

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113322
Open Access
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Author:
Bochkovaya L.A. 1
Work direction:
Биологические науки
Rating:
Article accesses:
3651
Published in:
eLibrary.ru
1 MSBEI Comprehensive school №6
For citation:
Bochkovaya L. A. (2016). Multimedia equipment application in chemistry and biology lessons and outside school hours. Innovative technologis in science and education, 12-15. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113322

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

When teaching chemistry, the most natural is to use the computer, based on the characteristics of chemistry as a science. The computer ис necessary, firstly, to simulate the chemical processes and events, laboratory усе in interface mode, computer support presentation of new material and control process of its absorption. Simulation of chemical processes and phenomena on the computer, is especially needed for the study of phenomena and experiments that are almost impossible to show in the school lab, but they can be displayed on a computer. Application of computer models can reveal essential links of the studied object to reveal its laws, which leads to a better absorbation of the material. A student may explore the phenomenon by changing its settings, compare the results, analyze, draw conclusions. For example, setting different values ​​for the concentration of the reactants (in a program that simulates the dependence of the chemical reaction rate on various factors), a student can follow the change in the volume of gas evolved, and so on

References

  1. 1. Андреева И.Ю. Электронное пособие как интерактивное средство обучения / И.Ю. Андреева, Н.А. Азизова, Степанова // Биология в школе. – 2008. – №1. – С. 48–49.
  2. 2. Гузеев В.В. Образовательная технология ХХI века: деятельность, ценности, успех / В.В. Гузеев, А.Н. Дахин, Н.В. Кульбеда, Н.В. Новожилов. – М.: Центр «Педагогический поиск», 2004.
  3. 3. Журавлёва С.В. Использование компьютерных презентаций в изучении химии / С.В. Журавлёва, И.Л. Каусова. – 2009.
  4. 4. Информационные технологии в деятельности учителя – предметника. Часть I. Пособие для системы дополнительного профессионального образования. – М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2007. – С. 172.
  5. 5. Конев М.Н. Информационные технологии как средство повышения мотивации обучения // Химия в школе. – 2008. – №5. – С. 12–14.
  6. 6. Нечитайлова Е.В. Go to the white-board, или интерактивная доска на уроке химии // Химия в школе. – 2009. – №6. – С. 33–38.
  7. 7. Нечитайлова Е.В. Об использовании WEB-квестов в процессе обучения химии // Химия в школе. – 2007. – №6. – С. 26–29.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.