Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Psycho-pedagogical aspects of formation of professional readiness of arabists – orientalists at the university

Research Article
DOI: 10.21661/r-113399
Open Access
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Author:
Popenkov O.N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3349
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSOMEI of HE "Military University" of the Ministry of Defense of Russian Federation
For citation:
Popenkov O. N. (2016). Psycho-pedagogical aspects of formation of professional readiness of arabists – orientalists at the university. Interactive science, 41-43. https://doi.org/10.21661/r-113399

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article is devoted to psychological and pedagogical aspects of formation of Arabic studies students’ readiness to their future professional activity; modern requirements to level of arabists-orientalists training and professional qualities formation among the arabists.

References

  1. 1. Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды. – Т. 1 – М.: Педагогика, 1980. – С. 230.
  2. 2. Беркенова Г.С. Интерактивное обучение как условие совершенствования профессиональной подготовки специалистов в вузе // Вестник КарГУ (Педагогика). – 2011.
  3. 3. Финкельберг Н.Д. Арабский язык. Теория и технология перевода. – М.: Восточная книга, 2011. – С. 34
  4. 4. Вачков И.В. Введение в профессию психолог / И.В. Вачков, И.Б. Гриншпун, Н.Г. Пряжников. – Воронеж: НПО «МОДЭК», 2002. – С. 464.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.