Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Organizational and pedagogical conditions of training teachers in Primorye in the area of ICT

Research Article
DOI: 10.21661/r-113520
Open Access
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Authors:
Dudko V.V. 1 , Potapova V. Yu. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3759
Published in:
doaj
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 SAI of APE "Primorsky Regional Institute of Education Development"
For citation:
Dudko V. V., & Potapova V. Y. (2016). Organizational and pedagogical conditions of training teachers in Primorye in the area of ICT. Interactive science, 36-38. https://doi.org/10.21661/r-113520

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by
UDC 377

Abstract

The article presents the organizational and pedagogical conditions of additional professional programs realization to improve teacher's training in information and communication technologies. Based on many years of practical experience their effectiveness is proved.

References

  1. 1. Об утверждении и введении в действие федерального государственно-го стандарта начального общего образования: приказ Минобрнауки России от 06.10.2009 №373 (ред. от 18.12.2012) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.минобрнауки.рф/документы/336
  2. 2. Об утверждении Порядка организации и осуществления образовательной деятельности по дополнительным профессиональным программам: приказ Минобрнауки России от 1 июля 2013 г. N 499 г. Москва [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.минобрнауки.рф/документы/2937
  3. 3. Петров В.Л. Рекомендации по проектированию дополнительных профессиональных программ на основе профессиональных стандартов / В.Л. Петров З.А. Корешева, З.А. Лалаева, А.Ю. Филиппович [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.fgosvo.ru/uploadfiles/pddpo/DPP_PROFST_
  4. 4. 10_2013.pdf (дата обращения: 05.09.2016).
  5. 4. Роберт И.В. Дидактика периода информатизации образования// Педагогическое образование в России. – Выпуск №8. – 2014 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.cyberleninka.ru/article/n/didaktika-perioda-informatizatsii-obrazovaniya (дата обращения: 15.09.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.