Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Shaping to socialization of personalities student with limited life possibility facility physical culture

Research Article
DOI: 10.21661/r-113545
Open Access
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly InternationalScientific journal «Interactive science»
Authors:
Morozov A.P. 1 , Morozov D.P. 1
Scientific adviser:
Panachev V.D.1
Work direction:
Социология
Rating:
Article accesses:
3995
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Perm National Research Polytechnic University"
For citation:
Morozov A. P., & Morozov D. P. (2016). Shaping to socialization of personalities student with limited life possibility facility physical culture. Interactive science, 56-58. https://doi.org/10.21661/r-113545

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 796

Abstract

In given article analysed and called on experimental given with use the adaptive physical culture and sport in group student-invalid CCP for their socializations and developments motor quality. The subject of the study is a process of the shaping to socializations and adaptation student with limited life possibility in educational path of the high school physical culture facility and sport. The purpose given work was an opening the potential to atheletic gifts such student on occupation of the adaptive physical culture and sport. The methods were shown analysis of the literary sources, methods of the undertaking occupation with student with limited life possibility, monitoring the condition of their health, physical preparedness and mastering available sports, analysis got result.

References

  1. 1. Безруких М.М. Здоровьесберегающая школа. – М.: Московский психолого-социальный институт, 2014. – 240 с.
  2. 2. Ишмухаметов М.Г. Физическая подготовленность учащихся 7–16 лет в зависимости от экологических особенностей среды обитания (на примере г. Перми) // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2014. – №5. – С. 40–43.
  3. 3. Ишмухаметов М.Г. Физическое состояние учащихся 1–4 классов общеобразовательных школ, расположенных в различных зонах экологической нагрузки Пермской области // Сб. мат-лов межрегиональной науч.-практ. конференции «Совершенствование структуры и содержания начального общего образования». – Пермь, 2015. – С. 78–82.
  4. 4. Комков А.Г. Развитие исследований по международной программе «Здоровье и поведение школьников» // Труды международного симпозиума «Здоровье и поведение школьников» (27–29 мая 2014). – СПбНИИФК, 2014. – С. 10–20.
  5. 5. Лях В.И. Комплексная программа физического воспитания учащихся 1–11 классов / В.И. Лях, А.А. Зданевич. – М.: Просвещение. 2015. – 127 с.
  6. 6. Паначев В.Д. Актуальные вопросы медико-социальной реабилитации и социализации детей с ограниченными жизненными возможностями // Актуальные вопросы медико-социальной реабилитации: материалы межрегион. науч.-практ. конф. с международным участием. – Пермь. 2015. – С. 138–141.
  7. 7. Паначев В.Д. Социализация личности с отклонениями в состоянии здоровья // Социальное благополучие человека в современной России: факторы риска и факторы защиты: Материалы III краевой студ. науч.-практ. конф. – Пермь, 2016. – С. 195–197.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.