Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Didactive cinquain in a speech development of senior preschool children with general speech underdevelopment

Research Article
DOI: 10.21661/r-113613
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Bukaeva T.I. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
5976
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 MSBEI K/g of a combined type №5 "Skazka"
For citation:
Bukaeva T. I. (2016). Didactive cinquain in a speech development of senior preschool children with general speech underdevelopment. Interactive science, 25-27. https://doi.org/10.21661/r-113613

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The modern logopedics is always searching for the ways to perfect and optimize the children’ studying and development process with different age groups and different educational conditions, which are specific for the children with special educational needs. The speech therapist’s work experience is described in this article, which is about the relevance and practicability of usage of didactive cinquain in a logopedic practice for the senior preschool children with general speech underdevelopment and it’s explained with the fact that a new technology provides more opportunities in speech development.

References

  1. 1. Акименко В.М. Новые педагогические технологии: Учебно-метод. пособие. – Ростов н/Д: Феникс, 2008.
  2. 2. Акименко В.М. Развивающие технологии в логопедии. – Ростов н/Д: Феникс, 2011.
  3. 3. Акименко В.М. Речевые нарушения у детей. – Ростов н/Д: Феникс, 2008.
  4. 4. Баннов А. Учимся думать вместе: Материалы для тренинга учителей. – М.: ИНТУИТ.РУ, 2007.
  5. 5. Гин А. Приемы педагогической техники. – М.: Вита-Пресс, 2003.
  6. 6. Душка Н. Синквейн в работе по развитию речи дошкольников // Логопед. – 2005. – №5.
  7. 7. Терентьева Н. Синквейн по «Котловану». Литература // Первое сентября. – 2006. – №4.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.