Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of public educational potential through the prism of economic behavior of households

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113673
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Melnikova A.S. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
3037
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Ural State University of Economics"
For citation:
Melnikova A. S. (2016). Formation of public educational potential through the prism of economic behavior of households. Education and science in the modern context, 219-221. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113673

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The author notes that human development is closely linked with the growth of the educational level of the population, which is a prerequisite for economic growth. The analysis showed that in addition to state investments in education household spending on education is also important. The level of these costs through the saving-generated or the consumer families behavior model. Saving behavior of households and the high prestige of education in the countries of the Asian model of behavior show the high potential of human development.

References

  1. 1. Воронов В.В. Доход как фактор потребительского поведения домохозяйств в Латвии / В.В. Воронов, В.Д. Краско // Социосфера. – 2011. – №1. – С. 86–92.
  2. 2. Иванова Н.А. Особенности потребительского поведения домохозяйств в трансформационной экономике // Вестник ОГУ. – №9 (91). – сентябрь 2008. – С. 107–111.
  3. 3. Мельникова А.С. Методические подходы к формированию моделей потребительского поведения домохозяйств в зависимости от уровня доходов населения региона // Труды Карельского научного центра РАН: серия «Регион: экономика и управление». – Петрозаводск: КарНЦ РАН, 2015. – С. 58–62.
  4. 4. Melnikova A. Economic behavior factors and their influence on household living standard: european and asian model / A. Melnikova, E. Tukhtarova, N. Nekludova // Труды II Международной конференции «Корпоративная социальная ответственность: роль университетов в развитии страны» (11–14 сентября 2015 г., Прага). – Чешская Республика: Пражский экономический университет, 2015. – 215 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.