Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Goals and contant of juridical pedagogy

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113942
Open Access
X International Research-to-practice conference «Priority directions of science and education development»
Creative commons logo
Published in:
X International Research-to-practice conference «Priority directions of science and education development»
Author:
Stepankin I. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3066
Published in:
eLibrary.ru
1 FSPEI of HE "Volgograd Academy of the Russian Internal Affairs Ministry"
For citation:
Stepankin I. A. (2016). Goals and contant of juridical pedagogy. Priority directions of science and education development, 71-73. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113942

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается понятие «педагогика» как самостоятельная отрасль знаний. Указаны источники развития педагогической науки. Описано содержание юридической педагогики в МВД РФ. Выделены задачи прикладной юридической педагогики в ОВД.

References

  1. 1. Педагогика: Учебное пособие / Под ред. П.И. Пидкасистого. – М.: Высшее образование, 2007. – С. 26.
  2. 2. Подласый И.П. Педагогика: Учебник. – М.: Юрайт-Издат, 2009. – С. 42.
  3. 3. Прикладная юридическая педагогика в органах внутренних дел: Учебник / Под ред. В.Я. Кикотя, А.М. Столяренко. – М.: Юнити-Дана, 2008. – С. 20–21.
  4. 4. Предмет, цель и задачи педагогики в системе МВД [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lektsii.org/2-30874.html (дата обращения: 14.10.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.