Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Post-reform ballet music in the 60s of the 19th century in Russia

Research Article
DOI: 10.21661/r-114130
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Panova E.V. 1
Work direction:
Культурология и искусствоведение
Rating:
Article accesses:
3682
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Herzen State Pedagogical University of Russia
For citation:
Panova E. V. (2016). Post-reform ballet music in the 60s of the 19th century in Russia. Interactive science, 22-24. https://doi.org/10.21661/r-114130

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 782

Abstract

This article presents the small period of music development in Russian ballet theater, provides an assessment of ballet composers’ works and the art development influence on a musical theater in the post-reform period of the 19th century.

References

  1. 1. Рапацкая Л.А. История русской музыки: от Древней Руси до Серебряного века. – СПб.: Лань, 2015. – С. 197.
  2. 2. Абашев В.В. Танец как универсалия культуры серебряного века. Вып. 1. – Пермь: Арабеск, 1993. – С. 8.
  3. 3. Богданов-Березовский В. Статьи о балете. Советский композитор: Ленинград, 1962. – С. 41.
  4. 4. Guest I. The Romantic Ballet in Paris. – P. 10.
  5. 5. Петипа М. Материалы Воспоминания Статьи. – Л.: Искусство, 1971. – C. 12.
  6. 6. Волынский А. Книга ликований. – Л.: Издательство Ленинградского хореографического техникума, 1925. – С. 15.
  7. 7. Безуглая Г.А. Музыкальный анализ в работе педагога-хореографа. – СПб.: Лань, 2015. – С. 155.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.