Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Социально-психологическая адаптация студентов первого курса в вузе

Proceeding
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Tkachenko A. S. 1
Work direction:
Общая психология и психология личности
Rating:
Article accesses:
2985
Published in:
eLibrary.ru
1 Elabuga Institute FAEI of HE "Kazan (Volga) Federal University"
For citation:
Tkachenko A. S. (2016). Социально-психологическая адаптация студентов первого курса в вузе. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 199-201. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье говорится о психологической адаптации, о том, какие этапы включает в себя полноценная адаптации, а также приведены результаты исследования.

References

  1. 1. Андреева Д.А. О понятии адаптация // Человек и общество. – ЛГУ, 1973. – С. 62–69.
  2. 2. Виноградова А.А. Адаптация студентов младших курсов к обучению в вузе // Образование и наука. Известия Уральского отделения Российской академии образования. – 2008. – №3. – С. 37–48.
  3. 3. Миасса И.Д. Проблемы адаптации студента в вузе: Студенческий научный журнал. – Т. 1. – 2010. – №1. – С. 75–89.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.