Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Значение сказок в развитии дошкольников

Proceeding
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Authors:
Mitina R. M. 1 , Zhidova L. A. 1 , Isaeva N. N. 1
Work direction:
Теория и методика дошкольного образования
Rating:
Article accesses:
3087
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU D/S 29 "Riabinushka"
For citation:
Mitina R. M., Zhidova L. A., & Isaeva N. N. (2016). Значение сказок в развитии дошкольников. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 118-120. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье говорится о значении сказки в развитии детей. Авторы отмечают возможность сказки формировать красивую и правильную речь, развивать воображение, благородство души и уверенности в своих силах.

References

  1. 1. Рыжова Н.А. Не просто сказки. Экологические рассказы, сказки и праздники. – М.: Линка-пресс, 2002. – 200 с.
  2. 2. Сидловская О. Сказка в развитии дошкольника // Ребёнок в детском саду. – 2001. – №3. – С. 80–83.
  3. 3. Шорыгина Т.А. Зелёные сказки: «Экология для малышей». – М.: Прометей; Книголюб, 2003. – 104 с.
  4. 4. Экологические сказки / Сост. Г.А. Фадеева. – Волгоград: Учитель, 2004. – 57 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.