Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Специфика осуществления подготовки лыжников-гонщиков во время летних тренировок

Proceeding
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Churilov V. A. 1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
2906
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Churilov V. A. (2016). Специфика осуществления подготовки лыжников-гонщиков во время летних тренировок. Upbringing and education: theory, methods and practice, 358-262. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Experience of preparation of skiers-racers in recent time suggests that the indicators of the total load are one of the important factors for athletic achievement.

References

  1. 1. Баталов А.Г. Нормирование интенсивности нагрузки / А.Г. Баталов // Лыжный спорт. – М.: Физкультура и спорт, 1986. – №2.
  2. 2. Кузнецов В.К. Силовая подготовка лыжника. – М.: Физкультура и спорт, 1982.
  3. 3. Манжосов В.Н. Тренировка лыжников-гонщиков // Очерки теории и методики. – М.: Физкультура и спорт, 1986.
  4. 4. Раменская Т.И. Лыжный спорт: Учебник / Т.И. Раменская, А.Г. Баталов – М.: Флинта: Наука, 2004.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.