Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Аффиксальные средства образования якутской спортивной терминологической лексики

Proceeding
3rd International research and practical conference «Scientific and educational system: future development». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
3rd International research and practical conference «Scientific and educational system: future development». Volume 2
Author:
Struchkova I. V. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
2576
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Philology and Intercultural Communication FSAEI of HE "Kazan (Volga Region) Federal University"
For citation:
Struchkova I. V. (2016). Аффиксальные средства образования якутской спортивной терминологической лексики. Scientific and educational system: future development, 2, 64-67. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются лексико-грамматические способы терминообразования якутской спортивной терминологической лексики. Основное внимание автор обращает на продуктивные аффиксы, образующие спортивную терминологическую лексику.

References

  1. 1. Антонов Н.К. Саха били??и тылын лексиката. – Дьокуускаи?, 1967.
  2. 2. Большой толковый словарь якутского языка / Под общей ред. П.А. Слепцова. – Новосибирск, 2004.
  3. 3. Даниленко В.П. Русская терминология. Опыт лингвистического анализа. – М.: Наука, 1977.
  4. 4. Оконешников Е.И. Лингвистические аспекты терминологии языка саха. – Якутск: Изд-во СО РАН, 2004.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.