Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Teenagers' solitude and loneliness concerns

Proceeding
DOI: 10.21661/r-115005
Open Access
6th International Research and Practical Conference «Priority directions of scienceand education development». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
6th International Research and Practical Conference «Priority directions of scienceand education development». Volume 1
Author:
Shurova N.V. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
6949
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Tula State University"
For citation:
Shurova N. V. (2016). Teenagers' solitude and loneliness concerns. Priority directions of scienceand education development, 1(4 (11)), 309-316. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-115005

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В работе представлены результаты исследования одиночества и уединения у младших и старших подростков, в ходе которого были выявлены индивидуально-типологические свойства личности младших и старших подростков, обуславливающие переживание данных состояний.

References

  1. 1. Каган В. Метафизика одиночества [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.lebed.com/2000/art2334.htm
  2. 2. Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. – Самара: Бахрах- М, 2005. – 672 с.
  3. 3. Сапогова Е.Е. Психология развития человека: Учебное пособие. – М.: Аспект Пресс, 2005. – 460 с.
  4. 4. Фрейд А. Психология Я и защитные механизмы: Пер. с англ. – М.: Педагогика, 1993. – 144 с.
  5. 5. Ялом И. Экзистенциальная психотерапия. – М.: Класс, 1999. – 589 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.