Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Problem of motivation control of kindergarten teachers' professional development in preschool educational establishments

Proceeding
DOI: 10.21661/r-115614
Open Access
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Author:
Rabadanova T.I. 1
Scientific adviser:
Drozhzhina N.B.1
Work direction:
Психологические науки
Rating:
Article accesses:
2687
Published in:
eLibrary.ru
1 SBEI of HE "Stavropol State Pedagogical Institute"
For citation:
Rabadanova T. I. (2016). Problem of motivation control of kindergarten teachers' professional development in preschool educational establishments. Scientific research and developments of students, 150-151. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-115614

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются основные подходы к исследованию мотивации профессионального развития. Авторами обосновывается необходимость поиска адекватных способов управления мотивацией профессионального развития воспитателей ДОО.

References

  1. 1. Афанасьева Т.П. Профессиональное развитие кадров муниципальной системы образования. Книга 1. Развитие профессионального мастерства педагогических кадров: Методическое пособие / Т.П. Афанасьева, Н.В. Немова; под ред. Н.В. Немовой. – М.: АПКиПРО, 2004. – 116 с.
  2. 2. Дрожжина Н.Б. Специфика психосемантики профессиональной идентичности будущих психологов [Текст] / Психологические исследования личности в современной стрессогенной среде: Материалы III Всероссийской научной Интернет-конференции. – Ставрополь.: ООО ИД «ТЭСЭРА», 2014. – С. 196–200.
  3. 3. Поташник М.М. Управление профессиональным ростом учителя в современной школе: Методическое пособие [Текст] / М.М. Поташник. – М.: Центр педагогического образования, 2009. – 448 с.
  4. 4. Мадеева И.Э. Мотивация профессионального развития и методическое сопровождение педагогов в условиях ДОУ [Текст] / И.Э. Мадеева, И.Ю. Кузнецова, И.М. Волкова // Педагогическое мастерство: Материалы VII междунар. науч. конф. (г. Москва, ноябрь 2015 г.). – М.: Буки-Веди, 2015. – С. 88–91.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.