Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Значение, задачи и формы физического воспитания студентов

Proceeding
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Salamakhina I. V. 1
Scientific adviser:
Lobanova E. N.1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
2001
Published in:
eLibrary.ru
1 South-Russian Institute of Management (branch) of Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
For citation:
Salamakhina I. V. (2016). Значение, задачи и формы физического воспитания студентов. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 307-308. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье говорится о значении дисциплины «Физическая культура» для студентов вузов, о её целях, задачах и функциях. Так же описываются различные формы физического воспитания, которые применяются педагогами в течение учебного процесса.

References

  1. 1. «Физическая культура студента»: Учебник / Под ред. В.И. Ильинича. – М., 2004.
  2. 2. Евсеев С.П. Физическая культура в системе высшего профессионального образования: реалии и перспективы. – М., 2004. – С. 272.
  3. 3. Барчуков И.С. Физическая культура и спорт. Методология, теория, практика / И.С. Барчуков, А.А. Нестеров. – М., 2007. – С. 584.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.