Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The quality of tourist service in hotels, as a factor to attract tourists

Research Article
DOI: 10.21661/r-116522
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Pogorelova E.I. 1 , Sergeev A.A. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
6786
Published in:
doaj
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation"
For citation:
Pogorelova E. I., & Sergeev A. A. (2017). The quality of tourist service in hotels, as a factor to attract tourists. Interactive science, 193-196. https://doi.org/10.21661/r-116522

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by
UDC 33

Abstract

In condition of fierce competition, those hospitality businesses win that primarily seek to satisfy the needs of consumers. Successful hotels, seeking their own economic benefits, provide social needs and satisfy the desires of customers. To achieve these goals, they introduce new technology, develop new methods of personnel management and new range of services in the hotel business. Practical experience shows that the service is an important element of management. The article describes practical methods of assessing the quality of customer service.

References

  1. 1. Правила предоставления гостиничных услуг в Российской Федерации (утв. постановлением Правительства РФ от 9 октября 2015 г., №1085).
  2. 2. Семенова Л.В. Маркетинг гостиничного предприятия: Учебное пособие для бакалавров / Л.В. Семенова, В.С. Корнеевец, И.И. Драгилева. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2016. – 208 с.
  3. 3. Корнеев Н.В. Технологии гостиничной деятельности: учебник для студентов учреждений высшего образования / Н.В. Корнеев, Ю.В. Корнеева. – М.: Издательский центр «Академия», 2015. – 288 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.