Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Test as a type of level control of students' educational achievement during physics classes in general school

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117023
Open Access
V International Scientific and Practical Conference «Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
V International Scientific and Practical Conference «Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice»
Author:
Shitov N.V. 1
Work direction:
Актуальные направления преподавания в современной школе
Rating:
Article accesses:
2447
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI "School №23" in Simferopol
For citation:
Shitov N. V. (2016). Test as a type of level control of students' educational achievement during physics classes in general school. Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice, 87-96. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117023

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются различные типы тестовых заданий, которые можно использовать в ходе учебного процесса для контроля уровня учебных достижений учащихся. Приводятся примеры некоторых видов тестовых заданий, разработанные и апробированные преподавателем на уроках физики в общеобразовательной школе.

References

  1. 1. Кабардин О.Ф. Факультативный курс физики: Учебник для 9 класса / О.Ф. Кабардин, С.И. Кабардина, Н.И.  Шеффер. – М.: Просвещение, 1978. – 207 с.
  2. 2. Корженевич О.О. Физика: Учебное пособие для 9 кл. серед. общеобразоват. шк. / О.О. Корженевич, Г.В. Наенко, М.И. Гейдельберг. – Симферополь: Таврида; Интелект, 1999. – 304 с.
  3. 3. Осадчук Л.А. Методика преподавания физики. – К.: Высшая школа, 1984. – 458 с.
  4. 4. Разумовский В.Г. Творческие задачи по физике в средней школе. – М.: Просвещение, 1966. – 16 с.
  5. 5. Скороходова Н.Ю. Психология ведения урока. – СПб.: Речь, 2002. – 148 с.
  6. 6. Шарко В.Д. Новые технологии обучения. – Херсон: Айлант, 1999. – 82 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.