Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Assessment of high school students' knowledge through credits

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117415
Open Access
X International Research and Practical Conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
X International Research and Practical Conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 1
Author:
Dsulbaeva A.G. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1930
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI of Astrakhan "School №64"
For citation:
Dsulbaeva A. G. (2017). Assessment of high school students' knowledge through credits. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 1(1 (10)), 228-232. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117415

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена зачетной форме проверки и учета знаний учащихся в старших классах. Приведен пример зачетной работы по теме «Производная». Материалы к зачетам содержат теоретические вопросы и задачи обязательного минимума по этой теме. Проанализирована структура урока: от постановки задач до проверки итогов выполнения. Систематическая организация контроля знаний старшеклассников в форме зачета приведёт к повышению качества знаний, умений и навыков.

References

  1. 1. Ершова А.И. Самостоятельные и контрольные работы по алгебре и началам анализа / А.И. Ершова, В.В. Голобородько. – М.: ИЛЕКСА, 2013.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.