Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The role of mobile applications in learning English

Research Article
DOI: 10.21661/r-117419
Open Access
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Authors:
Odinokaya M.A. 1 , Kollerova M.V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
5028
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 High School of Foreign Languages of Humanities Institute FSAEI of HE “Peter the Great Saint Petersburg Polytechnic University”
For citation:
Odinokaya M. A., & Kollerova M. V. (2017). The role of mobile applications in learning English. Interactive science, 100-102. https://doi.org/10.21661/r-117419

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 378

Abstract

This article describes the role of educational mobile applications in learning English. The authors focus on the didactic characteristics of educational mobile applications and their capabilities.

References

  1. 1. Английский с Lingualeo. – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lingualeo.android&hl=ru
  2. 2. Вульфович Е.В. Роль мобильного обучения в оптимизации преподавания иностранных языков / Е.В. Вульфович // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – 2014. – №6 (91). – С. 161–164.
  3. 3. Голицына И.Н. Мобильное обучение как новая технология в образовании / И.Н. Голицына, Н.Л. Половникова // Образовательные технологии и общество. – 2011. – С. 241–252.
  4. 4. Дедова О.В. О языке Интернета / О.В. Дедова // Вестник МГУ. Сер. 9. Филология. – 2010. – №3. – С. 25–38.
  5. 5. Самохина Н.В. Использование мобильных технологий при обучении английскому языку: развитие традиций и поиск новых методических моделей / Н.В.  Самохина // Фундаментальные исследования. – 2014. – №6. – С. 591–595.
  6. 6. Современные информационные технологии в образовании // ГОУ ВПО «Шуйский государственный педагогический университет». – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sgpu2004.narod.ru/infotek/infotek2.htm
  7. 7. Beatty K. Mobile language learning: the world in our hands // Anaheim University, USA. – 2015 – №17 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.anaheim.edu/schools-and-institutes/graduate-school-of-education/diploma-in-tesol/243-about/faculty-and-staff/tesol-faculty/886-ken-beatty-phd-ken-beatty-phd
  8. 8. Duolingo: Учи языки бесплатно. 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo&hl=ru
  9. 9. Frank V.M., Freynik S., Richardson D.L. Technologies for foreign language learning: a review of technology types and their effectiveness // Center for Advanced Study of Language, University of Maryland, College Park, MD. – 2014. – №1. – Т. 27 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.learntechlib.org/p/153571
  10. 10. Grammar Up. – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eknathkadam.grammarup&hl=ru
  11. 11. LangBook = Офлайн словари + Онлайн переводчик + Изучение языков + Разговорник. – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://itunes.apple.com/ru/app/langbook-oflajn-slovari-+/id357766149?mt=8
  12. 12. LearnEnglish Podcasts. – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://play.google.com/store/apps/details?id=hk.hkbc.epodcast
  13. 13. Memrise – изучение языков. – 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.memrise.android.memrisecompanion&hl=ru

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.