Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Анализ психолого-педагогической литературы по проблеме использования исторического материала на уроках математики в начальной школе

Proceeding
IV International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
IV International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development». Volume 1
Authors:
Burkina K. S. 1 , Beliaeva E. I. 1
Scientific adviser:
Aksenova M. V.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3046
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Burkina K. S., & Beliaeva E. I. (2017). Анализ психолого-педагогической литературы по проблеме использования исторического материала на уроках математики в начальной школе. Science and education: future development, 1, 92-94. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрен вопрос использования учеными-математиками исторического материала в обучении. Подробно выявлены проблемы использования истории на уроках математики в начальной школе.

References

  1. 1. Молодший В.Н. Элементы истории математики в школе [Текст] / В.Н. Молодший. – М.: Учпедгиз, 1953. – 36 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.