The possibilities of the dialogue technology in network neighborhood in foreign language teaching in technical university
Research Article
DOI: 10.21661/r-118242
Open Access


- Published in:
- Monthly international scientific journal «Interactive science»
- Author:
- Odinokaya M.A. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 3079
- Published in:
- doaj
- eLibrary.ru
1 High School of Foreign Languages of Humanities Institute FSAEI of HE “Peter the Great Saint Petersburg Polytechnic University”
- APA
For citation:
Odinokaya M. A. (2017). The possibilities of the dialogue technology in network neighborhood in foreign language teaching in technical university. Interactive science, 52-54. https://doi.org/10.21661/r-118242
- Full text
- Metrics
UDC 373.334; 378
DOI: 10.21661/r-118242
Abstract
The article considers the possibilities of the organization of students training at technical university via the dialogue teaching. The author focuses on the analysis of many instances of using dialogue technology in the system of modern education and makes a conclusion that the dialogue technology contains enormous potential in its educational application at university. It requires further investigation, software design and methodological support.
References
- 1. Абрамян Г.В. Адаптация электронных учебников к индивидуальным особенностям студентов при разработке сервисов обучения информатики / Г.В. Абрамян, Р.Р. Фокин, М.А. Абиссова, А.А. Емельянов // Письма в Эмиссия.Оффлайн (The Emissia.Offline Letters). – 2012. – №5. – С. 1788.
- 2. Бойматов А.Б. Teaching dialogue in English at secondary schools // Ученые записки Худжандского государственного университета им. Академика Б. Гафурова. Гуманитарные науки. – №4 (37). – 2013. – С. 100–108.
- 3. Ивенин Ф.В. Интернет как интерактивное средство обучения иностранному языку // Информационные технологии. – июль 2014. – С. 38–39.
- 4. Интерактивный курс «Модуль профессионально-ориентированного курса по английскому языку в техническом вузе» / Сост. Н.И. Алмазова, М.С. Коган, С.А. Нестеров, М.А. Одинокая, Н.В. Попова, А.Н. Фирсов // Электронный курс LMS MOODLE. – 2015 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dl.spbstu.ru/course/view.php?id=3667
- 5. Кочмар О.Н. Применение компьютерных технологий при обучении иностранному языку // Вестник науки Сибири. – №5 (6). – 2012. – С. 225–229.
- 6. Леванова А.Е. Формирование у студентов мотивации к обучению / А.Е. Леванова, И.Н. Урайская // Vocational Organizations' Experience. – ноябрь 2013. – С. 121–125.
- 7. Маточкина Н.П. Интернет-ресурсы для изучения иностранного языка / Н.П. Маточкина, А.С. Киндеркнехт // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Vol. I. – №11 (41). – 2014. – С. 139–141.
- 8. Мусиффулин С.Р. Диалоговое обучение как условие реализации компетентностного подхода в преподавании дисциплин гуманитарного цикла в техническом университете / С.Р. Мусиффулин, О.В. Сафонова // Концепт. – №3 (19). – 2013. – №3 (март). – С. 56–60 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://e-koncept.ru/2013/13056.htm
- 9. Одинокая М.А. Технология интерактивного обучения как средство организации самостоятельной работы студентов технического вуза (на базе дисциплины «Иностранный язык»): Дис. … канд. пед. наук (13.00.08) / М.А. Одинокая; С.-Петерб. гос. политехн. ун-т. – СПб., 2015. – 252 с.
- 10. Одинокая М.А. Современные технологии интерактивного обучения в многопрофильном вузе / М.А. Одинокая, Н.В. Попова. – СПб.: Изд-во политехн. ун-та, 2016. – 258 с.
- 11. Солоненко А.В. Использование приемов диалога при проведении учебного занятия (на примере занятия по иностранному языку) // Вестник ТГПУ. – №6 (134). – 2013. – С. 69–75.
- 12. Фурсенко А. Федеральный Государственный Образовательный Стандарт Высшего Профессионального Образования // Вебсайт edu.ru. – 2009 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.edu.ru/db-mon/mo/Data/d_09/prm553–1.pdf
- 13. Isaev E.A. Student’s linguistic personality and multicultural self-organization through foreign language teaching // Язык и культура. – №1 (29). – 2015. – С. 96–103.
- 14. Grebenev I.V. Parameters of educational dialogue based on the Socratic dialectic / I.V. Grebenev, Z. Salehi Motaahed, N. Sajjadie // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. – №2 (1). – 2014. – С. 19–24.
Comments(0)