Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The possibilities of the dialogue technology in network neighborhood in foreign language teaching in technical university

Research Article
DOI: 10.21661/r-118242
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Odinokaya M.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3079
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 High School of Foreign Languages of Humanities Institute FSAEI of HE “Peter the Great Saint Petersburg Polytechnic University”
For citation:
Odinokaya M. A. (2017). The possibilities of the dialogue technology in network neighborhood in foreign language teaching in technical university. Interactive science, 52-54. https://doi.org/10.21661/r-118242

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 373.334; 378

Abstract

The article considers the possibilities of the organization of students training at technical university via the dialogue teaching. The author focuses on the analysis of many instances of using dialogue technology in the system of modern education and makes a conclusion that the dialogue technology contains enormous potential in its educational application at university. It requires further investigation, software design and methodological support.

References

  1. 1. Абрамян Г.В. Адаптация электронных учебников к индивидуальным особенностям студентов при разработке сервисов обучения информатики / Г.В. Абрамян, Р.Р. Фокин, М.А. Абиссова, А.А.  Емельянов // Письма в Эмиссия.Оффлайн (The Emissia.Offline Letters). – 2012. – №5. – С. 1788.
  2. 2. Бойматов А.Б. Teaching dialogue in English at secondary schools // Ученые записки Худжандского государственного университета им. Академика Б. Гафурова. Гуманитарные науки. – №4 (37). – 2013. – С. 100–108.
  3. 3. Ивенин Ф.В. Интернет как интерактивное средство обучения иностранному языку // Информационные технологии. – июль 2014. – С. 38–39.
  4. 4. Интерактивный курс «Модуль профессионально-ориентированного курса по английскому языку в техническом вузе» / Сост. Н.И. Алмазова, М.С. Коган, С.А. Нестеров, М.А. Одинокая, Н.В. Попова, А.Н. Фирсов // Электронный курс LMS MOODLE. – 2015 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dl.spbstu.ru/course/view.php?id=3667
  5. 5. Кочмар О.Н. Применение компьютерных технологий при обучении иностранному языку // Вестник науки Сибири. – №5 (6). – 2012. – С. 225–229.
  6. 6. Леванова А.Е. Формирование у студентов мотивации к обучению / А.Е. Леванова, И.Н. Урайская // Vocational Organizations' Experience. – ноябрь 2013. – С. 121–125.
  7. 7. Маточкина Н.П. Интернет-ресурсы для изучения иностранного языка / Н.П. Маточкина, А.С. Киндеркнехт // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Vol. I. – №11 (41). – 2014. – С. 139–141.
  8. 8. Мусиффулин С.Р. Диалоговое обучение как условие реализации компетентностного подхода в преподавании дисциплин гуманитарного цикла в техническом университете / С.Р. Мусиффулин, О.В. Сафонова // Концепт. – №3 (19). – 2013. – №3 (март). – С. 56–60 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://e-koncept.ru/2013/13056.htm
  9. 9. Одинокая М.А. Технология интерактивного обучения как средство организации самостоятельной работы студентов технического вуза (на базе дисциплины «Иностранный язык»): Дис. … канд. пед. наук (13.00.08) / М.А. Одинокая; С.-Петерб. гос. политехн. ун-т. – СПб., 2015. – 252 с.
  10. 10. Одинокая М.А. Современные технологии интерактивного обучения в многопрофильном вузе / М.А. Одинокая, Н.В. Попова. – СПб.: Изд-во политехн. ун-та, 2016. – 258 с.
  11. 11. Солоненко А.В. Использование приемов диалога при проведении учебного занятия (на примере занятия по иностранному языку) // Вестник ТГПУ. – №6 (134). – 2013. – С. 69–75.
  12. 12. Фурсенко А. Федеральный Государственный Образовательный Стандарт Высшего Профессионального Образования // Вебсайт edu.ru. – 2009 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.edu.ru/db-mon/mo/Data/d_09/prm553–1.pdf
  13. 13. Isaev E.A. Student’s linguistic personality and multicultural self-organization through foreign language teaching // Язык и культура. – №1 (29). – 2015. – С. 96–103.
  14. 14. Grebenev I.V. Parameters of educational dialogue based on the Socratic dialectic / I.V. Grebenev, Z. Salehi Motaahed, N. Sajjadie // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. – №2 (1). – 2014. – С. 19–24.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.