Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Этнокультурная направленность в обучении русскому языку в вузе

Proceeding
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Authors:
Туранина Н.А. 1 , Zamanova I. F. 1 , Sergeeva A. I. 1
Work direction:
Этнокультурная деятельность в условиях вуза
Rating:
Article accesses:
1572
Published in:
eLibrary.ru
1 Belgorod State Institute of Arts and Culture
For citation:
Туранина Н. А., Zamanova I. F., & Sergeeva A. I. (2017). Этнокультурная направленность в обучении русскому языку в вузе. Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects, 201-202. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается процесс обучения русскому языку студентов через использование текстов, отражающих традиции и культуру русского народа. Постижение особенностей и духа ментальных наций закладывает основы формирования этнокультурной компетентности студента.

References

  1. 1. Туранина Н.А. Традиции и культура русского быта. – Белгород, 2004. – 72 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.