Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Игра «Танграм» как средство развития представлений о геометрических фигурах

Proceeding
XII International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
XII International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Authors:
Graivoronskaia O. I. 1 , Shatokhina V. V. 2
Work direction:
Содержание образования и развитие детей дошкольного возраста
Rating:
Article accesses:
3053
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOEI K/g №53
2 MBDOU "D/S 53"
For citation:
Graivoronskaia O. I., & Shatokhina V. V. (2017). Игра «Танграм» как средство развития представлений о геометрических фигурах. Preschool education: experience, questions and future development, 38-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье авторами исследуется вопрос об игре «Танграм» как средстве развития представлений о геометрических фигурах. Обозначены также формы, методы, функции игры «Танграм».

References

  1. 1. Данилова В.В. Обучение математике в детском саду: практические, семинарские и лабораторные занятия. – 3-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2011. – 160 с.
  2. 2. Шарыгин И.Ф. Наглядная геометрия: – М.: Мирос, 2010. – 240 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.