Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Correction of early childhood autism in the process of gaming

Proceeding
DOI: 10.21661/r-119115
Open Access
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Dodzina O.B. 1
Work direction:
Педагогическая и коррекционная психология
Rating:
Article accesses:
3737
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Dodzina O. B. (2017). Correction of early childhood autism in the process of gaming. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 329-333. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-119115

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье анализируется практический опыт коррекции дошкольника с ранним детским аутизмом. Охарактеризованы типичные особенности игровой деятельности аутичных детей 2 группы (по классификации О.С. Никольской). В заключении представлены рекомендации, способствующие развитию взаимодействия аутичного ребёнка с психологом и становлению совместной со взрослым игровой деятельности.

References

  1. 1. Гилберг К. Аутизм: медицинские и педагогические аспекты [Текст] / К. Гилберг Т. Питерс. – СПб: ИСПиП, 1998. – 124 с.
  2. 2. Гончарова Л.В. Психологическая диагностика и коррекция раннего детского аутизма шизофренического генеза [Текст]: Автореф. дис. … канд. психол. наук / Л.В. Гончарова. – М.: МГУ им. М.В. Ломоносова, 1997. – 27 с.
  3. 3. Кистяковская О.Н. Особенности развития ранних форм общения [Текст] / О.Н Кистяковская. – М.: Просвящение, 1970. – 56 с.
  4. 4. Лебединская К.С. Дети с нарушением общения: Ранний детский аутизм [Текст] / К.С. Лебединская, О.С, Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг. – М.: Просвящение, 1989. – 95 с.
  5. 5. Никольская О.С. Аутичный ребёнок. Пути помощи [Текст] / О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг – М.: Теревинф, 1997. – 341 с.
  6. 6. Никольская О.С. Особенности психического развития и психологической коррекции детей, страдающих ранним детским аутизмом [Текст]: Дис. канд. психол. наук / О.С. Никольская. – Москва: МГУ им. М.В. Ломоносова, 1985. – 208 с.
  7. 7. Сотникова А.П. Психологическое исследование синдрома РДА и его коррекция [Текст]: Дис. канд. психол. наук / А.П. Сотникова. – М.: 1995. – 167 с.
  8. 8. Спиваковская А.С. Психотерапия: игра, детство, семья [Текст]: В 2-х т. Т. 1 / А.С. Спиваковская. – М.: Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 304 с.
  9. 9. Welch. М. Holding-Time [Text] / M. Welch. – N-Y.: Saimon and Shuster, 1988. – 82 p.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.