Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The improvement of tax literacy and culture of participants of tax relations

Research Article
DOI: 10.21661/r-119527
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Avdeeva V.A. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
5063
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Ryazan State University named after S.A. Esenin"
For citation:
Avdeeva V. A. (2017). The improvement of tax literacy and culture of participants of tax relations. Interactive science, 136-140. https://doi.org/10.21661/r-119527

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 336

Abstract

The author describes the problem of formation of tax literacy and culture of the population of the Russian Federation, identifies the causes of non-compliance with the taxpayer's tax discipline. The statistical analysis of tax offences has been made. The article describes the main causes of tax evasion by legal entities, analyzes methods to improve tax literacy, provides the list of activities to achieve a high level of outreach service for the taxpayers and suggests the ways of improving service for the taxpayers as partners of the state.

References

  1. 1. Морозова Г.В. Повышение налоговой культуры населения как способ борьбы с налоговыми правонарушениями // Российское предпринимательство. – 2009. – №3–2 (131). – с. 118–123.
  2. 2. Ногина О.А. Налоговый контроль: вопросы теории / О.А. Ногина. – СПб.: Питер, 2002. – 260 с.
  3. 3. Цветков И.В. Партнерство в налоговой сфере: миф или реальность // Налоги и налогообложение. – 2010. – №4. – С. 33–40.
  4. 4. Аникиец С.Г. Налоговая культура российских граждан [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://law.edu.ru/doc/document.asp?docID=1225484 (дата обращения: 15.09.2016).
  5. 5. Все о праве [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.allpravo.ru/diploma/doc45p0/instrum2717/item2724 (дата обращения: 15.09.2016).
  6. 6. Касимов Д.О. Институциональные основы формирования и развития налоговой культуры: Дис. … канд. экон. наук: 08.00.10: утв. 13.06.12. – М., 2012. – 168 с.
  7. 7. Касимов Д.О. Необходимость повышения налоговой культуры в России // Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. – 2012. – №1 (40) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/neobhodimost-povysheniya-nalogovoy-kultury-v-rossii (дата обращения: 15.09.2016).
  8. 8. Кузнецов А.Л. Налоговая политика и налоговые органы: реальное состояние, проблемы, перспективы (региональный аспект) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://vasilievaa.narod.ru/zhurnal/2.97–8.htm (дата обращения: 15.09.2016).
  9. 9. Налоговая культура – важный элемент сильной системы налогообложения // Молодежный научный форум: Общественные и экономические науки: Электр. сб. ст. по материалам V студ. междунар. заочной науч.-практ. конф. – М.: «МЦНО». – 2013 – №5 (5) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nauchforum.ru/archive/MNF_social/5(5).pdf
  10. 10. ОО «Формирование налоговой культуры» – [Электрон. ресурс]. -Режим доступа: http://budget.kz/nbsk/founders-nbsk/FNK.php (дата обращения: 15.09.2016).
  11. 11. Сайт Росстат [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.gks.ru
  12. 12. Федеральной налоговой службы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.nalog.ru

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.