Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The history of teaching second foreign language

Research Article
DOI: 10.21661/r-130112
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Pavlova S.N. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2927
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Institute of Foreign Philology and Regional Studies of FSAEI of HPE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University"
For citation:
Pavlova S. N. (2017). The history of teaching second foreign language. Humanitarian, 16-18. https://doi.org/10.21661/r-130112

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article presents the history of second foreign language teaching from the point of views presented by philosophers and educators dating back to Ancient Egypt and the beginning of the 20th century. The overviewed philosophical and educational ideas have been applied in the modern context of the activity, communicative and ethnocultural approaches to second foreign language teaching.

References

  1. 1. Брестед Д. История Древнего Египта [Текст] / Д. Брестед, Б. Тураев. – Мн.: Харвест, 2003. – 834 с.
  2. 2. Винничук Л. Люди, нравы и обычаи Древней Греции и Рима [Текст] / Л. Винничук [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.sno.pro1.ru/lib/vinnichuk_ludi_nravy_grezii_i_rima/index.htm
  3. 3. Гербарт И.Ф. Избранные педагогические сочинения [Текст]. Т. 1 / Ред., пер. и прим. Г.П. Вейсберга, ввод. статья Н.К. Баумана и Г.П. Вейсберга. – М.: Учпедгиз, 1940. – 292 с.
  4. 4. Джуринский А.Н. История зарубежной педагогики: учебное пособие для вузов / А.Н. Джуринский. – М.: Форум-Инфра-М, 1998. – 272 с.
  5. 5. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения [Текст]/ Я.А. Коменский. – М.: Учпедгиз, 1955. – 652 с.
  6. 6. Коменский Я.А. Педагогическое наследие: Сборник / Я.А. Коменский, Д. Локк, Ж.-Ж. Руссо, И.Г. Песталоцци; сост. В.М. Кларин, А.Н. Джуринский. – М.: Педагогика, 1989. – 416 с.
  7. 7. Конт О. Общий обзор позитивизма [Текст] / О. Конт. – 3-е изд. – М.: Книжный дом «Либроком», 2012. – 296 с.
  8. 8. Крамер С.Н. История начинается в Шумере [Текст] / С.Н. Крамер. – М.: Наука, 1991. – 233 с.
  9. 9. Монтень М. О воспитании детей [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://e-libra.ru/read/118261-o-vospitanii-detej.html
  10. 10. Ницше Ф. О будущности наших образовательных учреждений [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nietzsche.filosoff.org/tvorchestvo/o-budushhnosti-nashix-obrazovatelnyx-uchrezhdenij/
  11. 11. Оппенхейм А. Древняя Месопотамия: Портрет погибшей цивилизации [Текст] / А. Оппенхейм; пер. с англ. – М.: Наука, 1980. – 407 с.
  12. 12. Песталоцци И.Г. Лебединая песня [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pedagogia.pro/node/374
  13. 13. Руссо Ж.-Ж. Педагогические сочинения: В 2-х т. / Под ред. Г.Н. Джибладзе [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://korolev.msk.ru/books/TOR/doc/Novaya_Russo_Emil.txt
  14. 14. Спенсер Г. Воспитание умственное, нравственное и физическое [Текст]/ Г. Спенсер [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.kdais.kiev.ua/files/vospitanie.pdf
  15. 15. Фихте И.Г. Речи к немецкой нации [Текст] / И.Г. Фихте [Электронный ресурс]/ Режим доступа: http://readli.net/rechi-k-nemetskoy-natsii/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.