Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of teenagers' ideas about comradely cooperation in the practice of school education

Research Article
DOI: 10.21661/r-130193
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Kovrov V.V. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2993
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
For citation:
Kovrov V. V. (2017). The development of teenagers' ideas about comradely cooperation in the practice of school education. Humanitarian, 13-15. https://doi.org/10.21661/r-130193

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article actualizes the problem of developing partnership as a qualitative characteristic of a person in a purposeful process of moral education of students at school. The author draws attention to the fact of leveling out the ideas of comradely cooperation and mutual assistance during the organization of the educational process. Deformation of the process of human moral education reduces the social activity of children and adolescents, raises the risks of destructive behavior and the activities of children and adolescents in the social environment.

References

  1. 1. Ковров В.В. Нравственные ценности в социальной реальности: дихотомия выбора целей воспитания в современной образовательной практике // [Текст] / В.В. Ковров // Вестник Академии права и управления. – 2016. – №42. – С. 195–201.
  2. 2. Кожухарь Г.С. Исследование рисков формирования российской идентичности у школьников Республики Крым // [Текст] / Г.С. Кожухарь, В.В. Ковров // Мир науки. – 2016. – Т. 4. – №3. – С. 31.
  3. 3. Уварова Л.Р. Воспитание товарищеских отношений у подростков: Парадоксальность? Ситуативность… Системность! // Вестник КГУ им. Н.А. Некрасова: Педагогика. Психология. Социальная работа. Ювенология. Социокинетика. – Вып. №1–1. – 2012. – Т. 18. – С. 212–214.
  4. 4. Ульянова И. В. Формирование смысложизненных ориентаций школьников и студентов в образовательном процессе [Текст] / И.В. Ульянова // Педагогическое образование и наука. – 2008. – №10. – С. 29–35.
  5. 5. Ульянова И.В. Социально-психолого-педагогическое сопровождение подростков с рискованным поведением в условиях смысложизненноориентационной воспитательно системы школы [Текст] / И.В. Ульянова, Т.А. Попова, И.Г. Евсеева // Современные проблемы науки и образования. – 2016. – №5. – С. 272.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.