Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

ТРИЗ-технологии в методике преподавания учебной дисциплины «Материаловедение»

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: development prospects»
Author:
Guseva T. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2691
Published in:
eLibrary.ru
1 GBPOU "Nizhegorodskii radiotekhnicheskii kolledzh"
For citation:
Guseva T. A. (2017). ТРИЗ-технологии в методике преподавания учебной дисциплины «Материаловедение». Relevant lines of scientific research: development prospects, 90-92. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

TRIZ-pedagogy focused on the formation of the factor of safety theoretical and practical knowledge in materials science from the College students who have, in the future, systemic thinking and creative individuality when solving complex problems in various fields of activity.

References

  1. 1. Альтшуллер Г.С. Психология изобретательского творчества / Г.С. Альтшуллер, Р.Б. Шапиро // Вопросы психологии. – 1956. – №6. – С. 347–49.
  2. 2. Гин А.А. Приемы педагогической техники. – М.: Вита-Пресс, 1999.
  3. 3. Гин А.А. Что такое ТРИЗ-педагогика? [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://trizway.com/info/triz-pedagogy.html

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.